اخبار روزاقتصاد

حامی بیت کوین گزارش صندوق بین المللی پول در مورد انتشار کربن کریپتو را رد کرد

حامی بیت کوین گزارش صندوق بین المللی پول در مورد انتشار کربن کریپتو را رد کرد

گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول مبنی بر افزایش انتشار کربن ناشی از استفاده از هوش مصنوعی و کریپتو، باعث انکار دانیل باتن، مدافع بیت‌کوین شده است. 

گزارش پیشنهاد می‌کند که تنظیم‌کننده‌ها باید مالیات «کربن کریپتو» را به دلیل تأثیرات زیست‌محیطی ادعایی بیت‌کوین اعمال کنند (BTC) استخراج.

باتن استدلال کرد که این گزارش بر اساس مقایسه‌های ناقص و داده‌های قدیمی است، در ادامه به انتقاد از استفاده صندوق بین‌المللی پول از تکنیک “گناه به واسطه ارتباط” می‌پردازد، که ردپای کربن استخراج بیت‌کوین را با مراکز داده هوش مصنوعی بدون شواهد معاصر برابر می‌داند.

باتن اشاره می کند که استخراج بیت کوین، برخلاف مراکز داده هوش مصنوعی، دارای یک اثر کربن زدایی روی شبکه های انرژی، با استناد به مطالعاتی که این تفاوت ها را برجسته می کند.

انتشار استخراج بیت کوین

باتن همچنین استفاده صندوق بین‌المللی پول از منابع بی‌اعتبار و مدل‌های فرضی را که به ادعای او تأثیر زیست محیطی استخراج بیت کوین. 

طبق گفته باتن، داده‌های مستقل نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، سهم بیت‌کوین از مصرف جهانی برق و انتشار دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۷ کاهش خواهد یافت.

در توییت خود، این مدافع خواستار تحقیقات صادقانه و دقیق تر شد و بر اجماع علمی رو به رشد در مورد اینکه استخراج بیت کوین مزایای زیست محیطی قابل توجهی دارد تأکید کرد. باتن هشدار می‌دهد که گزارش صندوق بین‌المللی پول، آنطور که هست، گمراه‌کننده است و منبع قابل اعتمادی برای سیاست‌گذاران نیست.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا